torsdag 3 juli 2014

Ny träningsform: Pilates Ball

I tisdags provade jag att träna på ett nytt sätt. Pilates Ball är, inte helt otippat, pilatesträning med en stor, lätt gummiboll. Man sitter eller ligger på den och gör allehanda bålstärkande övningar.

Betyget blir 4. Ett trevligt och lättochlagom mellandagspass. Jag tyckte inte att det var särskilt svårt eller jobbigt, säkert blir det jobbigare och effektivare när man lär sig att ta ut rörelserna ordentligt.

Jag kommer säkert att prova det igen men jag tror inte att det blir en återkommande favorit. Som mitt liv ser ut just nu (utom alldeles precis just nu då jag är gräsänka) så har jag begränsad tid att lägga på träning. De timmarna vill jag ska vara jobbiga, svettiga, tunga, pulshöjande och roliga. Inga små krav, nej. Men mina favoritpass uppfyller dem.

Inga kommentarer: