tisdag 25 februari 2014

Ny träningsform: Transformer!

Idag gjorde jag äntligen något jag länge tänkt: provade den för mig nya träningen Transformer. Som vanligt kändes det lite motigt, jag hann faktiskt avboka passet, som var ett lunchpass, och bestämma mig för snällare Shape efter jobbet istället. Men så tog jag mitt förnuft till fånga. Det är lugnt på jobbet idag på grund av rådande sportlov. Klart jag ska ta tillfället i akt och lunchträna!

Transformer var som väntat väldigt jobbigt, men också ganska roligt. Jag är glad att jag inte provat det tidigare, det behövs en del grundstyrka och kondition som jag inte haft innan men nu klarade jag det någorlunda. Passet går ut på att man gör olika styrkeövningar i en bur som är uppbyggd i gymmet. Jag kände igen det mesta, det var olika varianter på att lyfta vikter eller dra sig upp i gummiband. En nyhet för mig var att prova chins. Det skulle jag inte klara under dödshot ens, men här fick man fuska med ena knät i ett gummiband. Jag fuskade mer än så och sköt lite fart med foten från den höga låda jag hade under mig. Jobbigt var det ändå.

Nu efteråt är jag skönt trött i kroppen och ganska sömnig. Jag hade svårt att somna igår, men det lär inte vara fallet ikväll.

Inga kommentarer: