fredag 16 augusti 2013

Att man aldrig lär sig

Veckans träning inleddes i onsdags med 30-20-10. Det kändes överkomligt att gå dit, jag gillar att det är ett kort och effektivt pass, och det gick bra.

Imorse var allt betydligt motigare. Jag hade bokat crosstraining på lunchen men hade svårt onda aningar på morgonen. Kände mig trött, mosig och mossig. Var jag inte lite hes också?

Men jag vet ju hur det är. Känn inte efter för mycket. Det är förbjudet att avboka ett pass direkt på morgonen. Ta med träningsväskan (den redan packade) till jobbet och känn efter sedan.

Så jag masade mig dit. Givetvis var jag (nästan) tjockast i salen. Givetvis var ledarna två enorma välbyggda killar. Givetvis kände jag mig lite orolig.

Men hur tror ni att det gick? Helt jävla fucking skitbra, om ni frågar mig. OK, jag kroknade på fjärde varvets sista övning när jag skulle svinga 16 kg kettlebell för fjärde gången. Och den absolut sista (sadistiska) övningen med axelpressar och armhävningar i galen takt, den pallade jag inte riktigt heller.

Men ändå. Det var så mycket annat som gick bra. Tänkt att jag - JAG! - tränar sånt här, sånt som galet stora kroppsbyggarkillar hittar på.

Det var ett bra pass, för övrigt. Inga hemska springa-runt-i-salen-övningar, där man riskerar att sladda omkull eller krocka med någon. Inga larviga parövningar där man helst ska känna varann rätt väl samt vara matchad i vikt, längd, form och vilja för att det ska funka. Bara tunga, tuffa, roliga övningar. Jag visste inte att jag kunde svinga 16 kg kettlebell eller ta 20 kg i bröstpress, men det kan jag tydligen. Det här passet kör jag gärna igen.

Ikväll ska jag sitta på altanen utanför sommarstugan och smutta på ett (men bara ett!) glas vin och vifta med tårna. Fy fan vad jag är bra. Fy fan vad jag HAR det bra.

Inga kommentarer: