fredag 21 december 2012

Notering samt kjol

Dagens vikt hemma var 85,8 kg, exakt ett kg mer än i början av november (fast exakt lika mycket som i slutet av oktober). Noteras för jämförelse efter jul.

Idag har jag en röd manchesterkjol på mig, köpt på HM för säkert tio år sedan. Stl 44 och för stor, närmare bestämt alldeles för stor i midjan, något lite för stor över ända och lår. När jag vägde tio kilo mer än jag gör idag kunde jag knappt ha den alls,den gick igen med ett nödrop och stramade så att jag inte kunde sitta i den. Det är ett av få plagg som jag har behållit, eftersom jag gillar den så mycket. Den är dessutom en mycket trevlig påminnelse om vad som hänt. Må vara att vågen visar mycket mer än jag vill att den ska göra, må vara att jag stundtals känner mig lika tjock som förr, men det ÄR jag inte.

Vilket skulle bevisas.

1 kommentar:

Anonym sa...

Fokusera mer på det positiva så kommer resan om att kunna hålla vikten bli så mycket lättare:) när du ser dig i spegeln, fokusera på det positiva du ser och tänk bort det negativa annars lär resan bli så mycket svårare och det blir lättare att falla tillbaka.
Du kommer klara det här tjejen! Jag hejar på dig!
Kramar
Amanda
http://perfectbodys.blogg.se/