fredag 26 oktober 2012

Fredag!

Fast i-landsproblemen är inte gigantiska i alla fall. Imorse vägde jag 85,6. Förra fredagen 85,8. För två veckor sedan 86,0. Det går onekligen åt rätt håll, om än långsamt.

Dessutom har jag idag på mig en egenhändigt stickad rosenfärgad tröja som jag känner mig fin i. Utanför fönstret virvlar det snö, men jag är varm och gosig och rosig och alldeles lagom kurvig, tycker jag själv. Det är en trevlig känsla att vila i.

Och förresten, igår morse var jag på crosstraining och hamnade i par med en vältränad kille. Göra upphopp på podiet klarade jag knappt alls, fick kortslutning i skallen. Anade hur han suckade inom sig. Men sedan fick han faktiskt se. Mina coremuskler skäms inte för sig och framför allt inte min envishet och mitt tempo. Kände mig riktigt nöjd efteråt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det här är den träningen jag går på, CrossNature (fast min tränare har "sin egen" träning ganska nära där jag bor, under ett annat namn). Du kanske vill testa? Det är faktiskt helt sjukt roligt.

http://www.starkute.se/schema/stockholm

/Anka

Helga sa...

Låter faktiskt lockande. Skulle definitivt gärna prova!

(Herregud, vad är det som har hänt med mig?)