måndag 17 juli 2017

Tränas det?

Jaha, det tränas!

Nu är det fyra veckor sedan jag senast tränade med R men jag har fortsatt på egen hand. Jag har kört två gruppass, Shape och Prformance Strength, och reflekterade då över hur mycket bättre det är att träna med PT, när man får göra individuellt anpassade övningar.

Sedan har jag tränat lite på egen hand, gjort några av de övningar R brukar köra. Såhär kan det se ut:

Först rörlighet. Det om något är viktigt att hålla igång, tyckte R. Så jag stretchar handleder, höftböjare och axlar i två minuter.

Därefter drake varvat med rodd med gummiband, tre gånger tio. Sedan axelpress med gummiband varvat med enbensböj, också tre gånger tio. Sist kanske höftlyft varvat med dips.

Det är såklart inte lika tungt eller jobbigt som att träna med R, men det är bättre än inget.

Inga kommentarer: