fredag 21 april 2017

Mycket bättre

Har just tränat med R och allt känns väldigt mycket bättre.

Jag visade sjukgymnastens övningar för rygg, nacke och axlar. Han kommenterade och justerade och utvecklade. Vid raka latsdrag med gummiband är det viktigt att armarna är just raka med sträckta armbågar, annars åker axlarna fram. Hög rodd med två gummiband, viktigt med raka handleder. Fokusera på att få axlarna bakåt.

Vi fortsätter på det här spåret och börjar jobba mer med överkroppen.

Mot slutet av passet frågade jag om jag inte skulle få göra bengaliska bräset idag. R fnissade och undrade om jag ville eller ej. Jo! Jag behöver känna att jag lever.

Kör åtta, kommenderade han. Nej förresten, tio! Nej förresten, tolv!

Tolv på vänster ben var på gränsen av vad jag klarade, men det gick. Höger var lättare. Du hade grejat femton till, kommenterade R.

Vi pratade om pass också. Klart du ska gå på pass! Du borde ha större självförtroende nu, inte tvärtom. Kör några pass, tänk på det vi pratat om, känn efter om någon övning känns konstig så snackar vi om den sedan.

Så det känns bättre. Om jag nu bara kunde slippa tänka på åsynen av den rultiga tanten i spegeln, det kan ju inte ha varit jag?

Men sedan ett par dagar tillbaka har jag börjat vakta på vad jag äter med hjälp av en app i telefonen. Få se om det ger resultat.

Inga kommentarer: