måndag 24 november 2014

Kost och kostråd

Jag gick in här med avsikten att skriva ett dystert inlägg om att det inte går så bra nu eftersom sjukdom och allmän novembertrötthet gjort att jag slarvat, nä förresten, det kan inte ens kallas slarvat, tvingats avstå är mer korrekt, från både träning och vardagsmotion i nästan två veckor.

Å andra sidan läser jag om mina föresatser och konstaterar att dem har jag följt. Kanske är det inte så illa ändå.

Igår läste jag denna ganska tänkvärda (om än illa skrivna, usch vilken petimeter jag är) artikel om kostråd. En uppfriskande tanke faktiskt. Om man följer nästan vilket kostråd som helst, inklusive Livsmedelsverkets utskällda, går man ner i i vikt eftersom man då slutar äta den skräpmat som alltför många av oss äter alltför mycket av.

Undrar hur illa jag själv ligger till? Jag avstår inte helt från vare sig godis, läsk eller chips, men jag begränsar åtminstone intaget. Jag äter förmodligen inte tillräckligt med grönsaker, men undrar hur långt ifrån rekommendationerna jag ligger?

Skulle kanske föra matdagbok igen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Dagens dummaste:

Världens bästa dietist har sagt upp sig. Jag är o-glad.
Måste hitta en ny.

//Karin

Helga sa...

Nämen nej! Tack för ditt mejl förresten, jag har dåligt samvete för att jag inte har svarat.

Och jag som precis imorse gick och tänkte att jag skulle byta till världens bästa dietist.

Fan också.