fredag 17 oktober 2014

Bilder och målbilder

Igår fick jag två komplimanger för klänningen jag bar. Det var trevligt, fast jag är själv lite tveksam till den. Jag har faktiskt något smalare midja än det ser ut under dragskon (hmm, man kanske skulle sprätta bort dragskon och flytta skärpet uppåt några centimeter?).
 
Som jämförelse en dassbild tagen sommaren 2011, när jag var som smalast. Det skiljer ungefär 12 kg på bilderna, nej ännu mer faktiskt. Det är nog närmare 15 kg skillnad.
 
Lite svårt att tro, faktiskt. Men som bekant tränar jag nu på ett sätt jag inte gjorde då. Och jag vet precis vilka byxor jag har på mig på den nedre bilden, de var lite för stora då men går nätt och jämnt att knäppa nu.
 
Varför denna kavalkad? Ja, det kan man fråga sig. Tillbaka till vikten 2011 vill jag faktiskt inte, det är helt uteslutet.
 
En annan sak att betänka är några citat från denna bloggs början:
 
"Jag har inga problem med att vara storvuxna, bastanta Helga, storlek 44. Men jag vill vara något smidigare och fastare i konturerna."
"Inga orealistiska mål. BMI 27 sisådär. Fortfarande storlek 44, men en smidigare sådan. Lite mindre överarmar, lite mindre hull på mage och haka. Lite fastare i konturerna."
"Jag vill egentligen inte gå ner i storlek, har inga sådana nojor utan är helt nöjd med att vara en 44:a. Men det vore skönt att verkligen kunna stanna där. Idag måste jag ibland beroende på plaggets snitt gå upp till 46. Inga nojor, som sagt, men 46 ingår inte alltid i basutbudet. Många affärer stannar vid 44. Det vore också skönt att slippa handla på tjockisavdelningarna. Kläderna där passar sällan särskilt bra eftersom jag förutom att vara tjock också är lång. Jag behöver extra centimetrar över rumpa, rygg och byst, inte över midjan. Jag behöver långa ben och långa ärmar. Sånt finns inte där."
 
Citaten är hämtade från 2009 och 2010 och får väl betraktas som ganska samstämmiga målformuleringar. Detta mål har jag uppfyllt med råge.
 

Inga kommentarer: