torsdag 7 februari 2013

Orkar inte

Jag har absolut noll inspiration just nu. Förkylningarna avlöser varann, så vardagsmotionen har gått helt åt helvete. Ombytt motion halvt åt helvete (har på ett för mig obegripligt sätt faktiskt lyckats klämma in två pass i veckan mellan förkylningarna). Maten fullkomligt käpprätt åt.. ja, ni vet.

Absolut sista Itrim-samtalet är ombokat ännu en gång, nu till nästa onsdag. Jag bävar lite. Det hade varit trevligt att avsluta med en någorlunda okej viktnotering, som inte är all-time high. Men det är nog att hoppas för mycket. Jag har faktiskt inte vägt mig hemma på ett par veckor nu.

Rör man sig för lite, som när man är sjuk, är det extra viktigt att sköta kosten säger di lärde. Fast motivationen då är helt åt fanders.

Idag är jag gruvligt grymt avundsjuk på alla de som inte är särskilt roade av mat eller som kan äta vadsomhelst utan att gå upp. Jo, de finns faktiskt. Min senige rumsgranne tillika fembarnsfar och maratonlöpare väger 69 kilo och måste passa sig för rätt vad det är tappar han fem kilo och ser ut som en Belsenfånge. Hur det kan gå till begriper jag inte för hans lunchportioner är ungefär dubbelt så stora som mina.

Blä. Blä. Och blä.

Inga kommentarer: