torsdag 10 november 2011

Träningsrapport

Jag tränar på för fullt, tro inget annat. Min bloggtystnad beror inte på att jag maskar.

Nej, det går faktiskt oväntat bra. Två SATS-pass i veckan är min ambition, och det har jag hållit. Löpningen däremot har det varit lite skralt med. I söndags blev det en kort runda (2 km, 12 min) på grund av tidsbrist och enligt mottot lite är bättre än inget. Förra helgen skippade jag löpningen helt eftersom jag kände mig krasslig.

Åter till SATS. Jag har tränat spinning + core (30 min vardera), känt koncept numera, samt spinning 45 minuter. Nu börjar jag ana det som sagts mig om spinning, att det kan bli något meditativt och renande över det. Om man kan hålla sig för skratt, det vill säga, åt det totalt absurda i att sitta och vrålköra på träningscykel till en techoversion av Imagine.

Bodypump har jag också tränat två gånger, och det är nog favoriten hittills. Inte för att det är så vansinnigt roligt, men för att jag vill bli starkare, och det är ett uthärdligare alternativ än styrketräning på egen hand.

Shape provade jag i måndags, men var inte särskilt förtjust. För första gången på ganska länge kände jag mig svag och fysiskt feg. Stå och balansera på en hög stepbräda med en femkilosvikt i händerna. Nä. En tjej bakom mig tappade sin vikt i golvet med ett brak. Obehagligt, och jag var flera gånger rädd att göra detsamma.

Det är nog en månad nu som jag tränat på SATS, och jag är nöjd hittills. Det har varit roligt att utmana mig själv och att prova något nytt. Endera dagen när jag inte är så trött ska jag skriva en plus- och minuslista, SATS vs Friskis.

Inga kommentarer: