tisdag 12 april 2016

Återuppstått cykelpass

Jag fortsätter att strunta i min hosta och träna men ta det lite lugnt. Förra veckan körde jag förutom cykling också ett Shape-pass.

Igår cyklade jag igen, och upptäckte till min glädje att mitt kära 30-20-10 som jag trodde hade försvunnit, har återuppstått under namnet Cycling HIT.

Lite annorlunda var det, såvitt jag minns, men grundformen som är tre gånger fem intervall, består. Det är just den jag gillar, man vet exakt hur mycket det är kvar.

Tre gånger fem intervall av detta, alltså:

30 sek cykling på lägsta växel, verkar fånigt först men inte senare
20 sek på medeltung växel (för mig ca 12-16 av 24 växlar)
10 sek riktigt tungt med ambitionen att nå 10 gånger kroppsvikten i antal watt

Det senare är en målsättning som heter duga. Så högt wattantal har jag aldrig skådat på en cykel. Men jag var uppe i fem gånger kroppsvikten i alla fall, och såg 500W glimta till någon enstaka sekund.

Inte hostade jag farligt heller.

Inga kommentarer: