måndag 1 december 2008

Fem kilo mindre

Fem kilo borta sedan i september. Det blir ju faktiskt det när jag räknar efter. Måste stanna upp och erkänna att detta är en seger, ge mig själv den bekräftelsen.

För det märks inte något särskilt. Ingen har kommenterat. Möjligen tycker jag att byxorna sitter något lösare och jag känner mig lite smidigare.

Fem kilo på tre månader. Det går långsamt alltså, men det har jag inget emot. Det har tagit mig femton år att gå upp tjugo kilo, då kan det få ta ett år att gå ner dem.

För ungefär två veckor sedan började jag försöka äta enligt GI-metoden. Jag fuskar en del, äter frukostflingor och pasta och en och annan macka och rentav lussekatter (men jag ska baka egna GI-lussekatter med dinkelmjöl så fort jag får tid). Jag gillar mathållningen. Det är trevligt med en diet där man får äta fordom förbjudna saker, och att man blir mätt. Potatis har jag absolut inga problem att avstå från, kokt potatis är det tråkigaste jag vet. Pasta är lite värre.

Vidare mot nya mål alltså. Minus tio i början av mars!

Inga kommentarer: