onsdag 11 april 2012

Yes!

En krönika som säger det jag alltid har sagt. Skolidrott som den jag utsattes för är värdelös. Den avskräckte mig från alla former av motion i minst fem år. Men tydligen tillhör jag de där ohemult envisa typerna som faktiskt kan bryta mönster och lägga om livsstil.

Det känns skönt att tänka på en dag som denna, när jag bröt mina föresatser och tog en extra portion pasta till middag. Men jag tänkte i alla fall på att jag gjorde det. Nästa steg är att inte bara tänka, utan låta bli.

Matteuseffekten, förresten. Nytt namn på en känd företeelse.

1 kommentar:

annannan sa...

Bollsport är kapitalt meningslöst. Förutom det att det hör till allmänbildningen att kunna reglerna, och ha provat på, de vanligaste sporterna. (Heder därför åt min gympalärare som tog oss med till ortens ridskola en lektion.
Och nä, vi spelade aldrig hockey eller bandy. Låt oss säga att det är inte stora sporter i Eslöv med omnejd).