tisdag 14 juni 2011

Infernaliskt gott humör

blir man på av att träna. Men det visste vi ju redan, eller hur.

Jag befinner mig i ett hotellrum med utsikt över ett Vasaslott. Genom det öppna fönstret hörs sorl från uteserveringar. När jag var färdig med dagens arbete checkade jag in på hotellet, bytte till träningskläder och knatade till det Itrimcenter jag visste skulle finnas. Och där var jag så välkommen så. Maskinerna var lite annorlunda än hemma. Halva passet var jag mol ensam i lokalen, det har aldrig hänt förut. Då passade jag på att öva lite rockring. Runt midjan gick inget bra alls. Liten ring på armen gick bättre, det kommer nog att kännas i musklerna imorgon.

På hemvägen köpte jag dagens middag: en liter jordgubbar och en ask hallon. Jo, och så får det nog bli en bar också. Till lunch åt jag en bar och en shake. Vadan denna askes, undras det kanske.

Jeansen börjar strama på ett högst obehagligt sätt över låren. Tydligen är det där jag lägger ut först, eller där jag är minst konfektionsanpassad i alla fall. Det skulle kunna vara muskler, men det tror jag inte riktigt på. Helgen som gick var halvokej ur matsynpunkt, men jag måste erkänna att det där med undantagsdag är svårt att få till. Det blir lätt så att en undantagsdag blir flera.

Men motionen går bra! Jag har halvt om halvt bestämt mig för att öka mitt mål till 10 000 steg per dag, det är ändå där räknaren oftast landar.

Och idag var jag som sagt och tränade. Nu ska jag skicka agendan för morgondagens möte till de herrar kunder som kommer på besök imorgon, sedan ska jag titta på en brittisk serie på TV, sedan ska jag ta en halv sömntablett och sova som en stock.

1 kommentar:

Joline sa...

Du skriver för jäkla härligt! Det är verkligen kul att titta in hos dig!