söndag 23 januari 2011

Tionde dagen: städmani!

Jo nog ligger det något i detta med ketos alltid. Jag är långt ifrån euforisk, snarare ganska argsint. Men jag är lite speedad faktiskt. Idag tog jag en långpromenad för att klara av vardagsmotionen. Make och barn tog bilen ner till båtklubben, jag gick, och så möttes vi där. Kaffe och pepparkakor till dem, kaffe och sockerfri Läkerol till mig. En stunds isfiske och sedan promenerade jag hem. Det var fantastiskt vackert, sol och rimfrost på alla träd.

Väl hemma fick jag för mig att ta tag i en gammal surdeg. Sedan vi flyttade in för snart två år sedan har våra köksskåp varit helt oorganiserade, särskilt skafferiet. Vi hittar ingenting, köper dubletter av allt. Detta är nu ett minne blott. Efter nära tre timmars rumsterande står allt i en perfekt, genomtänkt och logisk ordning. Jag är jättenöjd och går som bäst och funderar på om jag inte ska ta mig an bokhyllan också. Det heter att böckerna står i alfabetisk ordning men det finns alltför många undantag. Upprensning krävs!

Ja, ni hör. Fortsätter det så här kanske jag endera dagen går ner i vår notoriskt stökiga källare och röjer där. Den som lever får se. En högst oväntat bieffekt av dieten måste jag säga!

Inga kommentarer: