fredag 19 februari 2010

Skynda långsamt

Igår glömde jag väga mig, men imorse mindes jag. Blev besviken först när jag såg resultatet, men nu när jag skrivit in det i min vikt-och motions-logg på F&S är jag glad. Kurvan pekar neråt!

Sedan i januari har jag gått ner 2,2 kg. En alldeles perfekt minskningstakt faktiskt om man tänker efter. Kan jag upprätthålla detta är jag mer än nöjd.

Frågan är hur jag ska göra det, för tyvärr tror jag inte att det räcker att fortsätta leva som nu.

En smart strategi vore att lägga till en åtgärd för varje månad. Att avstå från alkohol har uppenbarligen fungerat bra, men det vill jag - o ve och fasa - faktiskt inte göra i längden. Me likes me wine too much.

Vad jag däremot ska göra är att skärpa regeln inget snaskande eller snacksande efter kl 21. Kl 22 på helgerna. Basta.

Inga kommentarer: